-
 Archiwum - wrzesień 2005
-
-
5.09.2005
Sporo dzieje się w kampanii wyborczej, tak więc aktualizacja działu PREZYDENY 2005 jest bardzo obszerna. Tak na marginesie dział ten zawiera także materiały wyborcze związane z wyborami do Sejmu i Senatu dlatego od dzisiaj nazywać będę go KAMPANIA 2005. A co nowego? Oto lista:
- Stanisław Tymiński zmienił towarzystwo - przerwał współpracę z OKO i startuje 
  jako kandydat niezależny - o czym informuje na swojej nowej stronie www 
  (adres w dziale).
- Nowy spot wyborczy Donalda Tuska
- Nowy spot wyborczy Ligi Polskich Rodzin
- Nowy spot wyborczy Marka Borowskiego
- Gra komputerowa SuperTusk
- Nowe piosenki wyborcze Samoobrony - "Dokąd idziesz Polsko" (Ich Troje) , 
  SLD - "Uwierzmy w jutro" oraz nowy hymn wyborczy Stanisława Tymińskiego.
- Dział uzupełniłem o brakujących kandydatów: Liwiusza Ilasz, Daniela Tomasza
  Podrzyckiego z Polskiej Partii Pracy oraz Janusza Korwin-Mikke.
Wszystko to w dziale KAMPANIA 2005.
Wkrótce nowości wydawnicze - książki już czekają na recenzje, a także spot wyborczy SLD oraz teledysk do utworu grupy Ich Troje, wspierającej Samoobronę.

6.09.2005
W KAMPANIA 2005 telewizyjny spot Sojuszu Lewicy Demokratycznej. I tak na marginesie: Czy krzyczący W. Olejniczak jest przekonywujący?

8.09.2005
W KAMPANIA 2005 nowe billboardy PSL i Jarosława Kalinowskiego oraz prezentacje materiałów wyborczych Janusza Korwin-Mikke i Liwiusza Ilasz. Wkrótce kolejne materiały. Wszystkich filmów dot. kampanii ze względu na ich znaczny rozmiar nie mogę zamieścić na stronie. Dla chcących obejrzeć całą kolekcję proponuję płytę DVD (płyta cd nie mieści wszystkiego). Napisz: mrt@marketingwpolityce.zgora.pl

Od jakiegos czasu na stronie dostępna jest sonda, w której możecie zagłosować, odpowiadając na pytanie: Kampanię wyborczą jakiej partii/jakiego kandydata oceniasz najlepiej? Do tej pory zagłosowało już 201 osób (dane z 7.09.2005). Wyniki poniżej. Sonda trwa nadal.
 

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 51%
||||||||||||| 13%
|||||||||| 10%
|||||| 06%
|||||| 06%
||||| 05%
||| 03%
|| 02%
|| 02%
0%
 - PO - Donald Tusk (103 głosy)
 - PiS - Lech Kaczyński (27 głosów)
 - SLD - Włodzimierz Cimoszewicz (21 głosów)
 - PD - Henryka Bochniarz (12 głosów)
 - SDPl - Marek Borowski (12 głosów)
 - Samoobrona - Andrzej Lepper (10 głosów)
 - OKO* - Stanisław Tymiński (6 głosów)
 - LPR - Maciej Giertych (5 głosów) 
 - PSL - Jarosław Kalinowski (4 głosy)
 - Niezależny - Zbigniew Religa** (1 głos)
 * - kandydat przerwał współpracę z komitetem OKO
** - kandydat wycofał sie z wyborów

Uwaga! Ze względu na problemy w funkcjonowaniu serwera niektóre pliki multimedialne 
w dziale KAMPANIA 2005 mogą nie pobierać się w całości. We wtorek (13.09) wszystko 
wróci do normy. Serdecznie przepraszam.

13.09.2005
No cóż... kampania w pełni, a ja zapraszam do działu "Książki, które polecam" gdzie prezentuje kolejną książkę z poznańskiego Wydawnictwa Zysk i s-ka -"Zasady komunikacji werbalnej".
Od soboty w telewizji zobaczyć możemy audycje wyborcze komitetów wyborczych. Część z nich znajdziecie już jutro na stronie.
W poniedziałek (12.09) w programie Misja Specjalna (TVP1) zobaczyć mogliśmy film Tomasza Chacińskiego i Krzysztofa Soski - "Kulisy kampanii".

16.09.2005
Kolejny kandydat odpadł z rywalizacji o fotel Prezydenta RP. Rezygnacja Włodzimierza Cimoszewicza na pewno nie wpłynie budująco na rozwój kampanii wyborczej... miejmy jednak nadzieję, że nudno nie będzie.
Tymczasem w dziale KAMPANIA 2005 zamieściłem 21 nowych spotów wyborczych, a w kolejce czekają już następne. Wkrótce także nowości wydawnicze.

17.09.2005
Tocząca się kampania wyborcza sprawia, że politycy obecni są także w tych mediach, w których zazwyczaj rzedziej spotykami informacje o nich. Miesięcznik Gala wydał numer specjalny poświęcony w całości kandydatom na Prezydenta RP. 
Z zamieszczonych w "Gali prezydenckiej" wywiadów dowiedzieć możemy się o ciekawych faktach z życia polityków, o ich gustach... itp.
Polecam także lekturę dwumiesięcznika Piar.pl, w którym znajdziecie sporo informacji o kampaniach wyborczych i PR polityków. Więcej na www.piar.pl.
-
23.09.2005
Na początek mały komentarz. Media zdominowała dyskusja nad niedoszłą do skutku debata Tusk-Kaczyński. Propozycja sztabu Kaczyńskiego była, jak sądzę, próbą zasugerowania wyborcom, iż liczą się tylko dwaj kandydaci - PO i PiS. Kaczyński zapewne liczył, że w ten sposób wyborcy nie chcąc głosować na kandydata z góry już przegranego, postanowią poprzeć jego kandydaturę. Nie udało się. 
A w dziale KAMPANIA 2005 kolejne spoty wyborcze: PO, PiS, LPR i PSL. Zapraszam.

26.09.2005
Do debaty Tusk-Kaczyński jednak doszło. Wieczorem 26 wrzesnia br. obaj kandydaci spotkali się w programie "Co z ta Polską?". Kto wygrał? Sądzę, że był remis ze wskazaniem na Tuska, który był bardziej ostrożnym w wypowiedziedziach i w przypadku którego widać było trzymanie się przygotowanego scenariusza. Kaczyński podszedł do sprawy bardziej "na luzie".
W tym dniu odbyła się także druga debata prezydencka. W studio TVP2 spotkali się: Adam Słomka, Leszek Bubel, Janusz Korwin-Mikke, Liwiusz Ilasz oraz Jan Pyszko.
Więcej w dziale KAMPANIA 2005.
Polecenia warte są także liczne artykuły dotyczące kreacji wizerunku i prowadzenia kampanii wyborczej, które w tej chwili masowo pojawiają się w gazetach. Warto zaglądać do prasy.... Newsweek, Polityka, Wprost, Przegląd, Przekrój... POLECAM!

27.09.2005
Ruszyła medialna kampania prezydencka... choć na dobrą sprawę to trwa ona już od kilkunastu tygodni. Dzisiaj chcę Wam zaproponować lekturę książki Natalii de Barbaro,  która jak podają media pełni rolę głównego stratega 
kampanii Donalda Tuska. Książka "Dojść do głosu. Radykalnie praktyczny przewodnik po kampanii wyborczej" wydana została przez Wydawnictwo ZNAK z Krakowa. Więcej o książce w dziale "Książki, które polecam".
Polecam także lekturę dwóch magazynów: "Brief" oraz "Piar.pl".
W numerze 72/9 Magazynu Brief znajdziecie m.in. artykuły: "Marketing polityczny: taktyczny czy faktyczny?", "Prezydencki poker", "WWWybory prezydenckie.pl", "Głosuj albo zgiń!" oraz "Wyborczy SMS".
W numerze 5(5) Magazynu Piar.pl znajdziecie m.in. artykuły: "Kuchnia PR: Wyborcze dylematy Państwa Kiepskich", "Hasła kampanii".
Jutro nowe filmy wyborcze z trwającej kampanii prezydenckiej.

30.09.2005
Trochę spóźnione, ale są - kolejne dwa spoty wyborcze - LPR i SDPL. Patrz dział KAMPANIA 2005. Trwajaca walka o fotel prezydenta, raczej nie należy do najciekawszych, przynajmniej jeśli chodzi o głownych faworytów. Lech Kaczyński odszedł od swojego dotychczasowego hasła "Silny Prezydent. Uczciwa Polska" i zaczął lansowac się hasłem "Lech Kaczynski. Prezydent IV Rzeczypospolitej".


(C) MACIEJ RATAJCZAK 2005 WOLSZTYN