-
 Archiwum - czerwiec 2007
-
-
3.06.2007
- Po ponad dwumiesięcznej przerwie wraca aktualizacja witryny. Warto odwiedzić księgarnię, gdyż w ostatnim czasie pojawiło się kilka ciekawych pozycji dotyczących w mniejszym lub większym zakresie tematu marketingu politycznego.
Nakładem wydawnictwa PWN ukazała się książka Bogusławy Dobek-Ostrowskiej "Komunikowanie polityczne i publiczne". Więcej na ten temat w dziale "Książki, które polecam".
-
4.06.2007
Dziś zachęcam do lektury tekstu Izabeli Redlińskiej "Strachy na wybory". Choć artykuł ten ukazał się w "Rzeczpospolitej" dość dawno, gdyż 21 lipca 2005 roku, a więc przed wyborami 2005 roku to jednak temat poruszony w nim nadal pozostaje aktualny. Co więcej być może podczas kolejnej kampanii wyborczej "straszenie wyborców" stanie się jeszcze bardziej popularne. Zapraszam do działu "Artykuły". 

Przypominam, iż strona obok adresu www.marketingwpolityce.zgora.pl 
dostępna jest pod nowym adresem
www.marketingwpolityce.pl

22.06.2007

- Platforma Obywatelska przygotowała nowy spot telewizyjny, będący świetnym przykładem kampanii negatywnej. Materiał wzorowany na podobnych filmach rodem z USA nie został jednak na razie dopuszczony do emisji przez TVP i Polskie Radio (wersja radiowa).
Zobacz spot "Oszukali" (1,65 MB)
-
29.06.2007
- Kilka dni po pojawieniu się w telewizji i internecie spotu Platformy Obywatelskiej wymierzonego przeciwko Prawu i Sprawiedliwości do emisji trafił spot będący kontratakiem PiS na materiał PO.
Zobacz spot "Manipulacja" (2,58 MB)
Komentarz:
Pojawienie się kontra-spotu PiS wywołało w mediach dyskucję na temat obu materiałów. W większości opinie te krytycznie odnoszą się do podjętych przez dwie największe partie kampanii. Dominuje opinia, która zapewne szybko podchwycona zostanie przez wyborców, iż zamiast na drogie kampanie telewizyjne partie powinny przeznaczyć pieniądze na rozwiązanie problemów w kraju. W opinie wielu widzów może to wyglądać w ten sposób - w kraju strajkują kolejne grupy zawodowe, a rządzący i opozycja walczą ze sobą zamiast szukać rozwiązań trudnej sytuacji np. pielęgniarek. 
Spoty obu partii są więc dwoma "golami samobójczymi", przy czym bardziej dotkliwy w negatywnych skutkach dla autora zapewne będzie spot PiSu. Lepiej aby takie materiały nie pojawiały się w takich jak obecnie panujące w naszym kraju okolicznościach.
Zainteresowanym polecam lekturę artykuł z "Dziennika" - "Reklamówka PiS ujawnia dochody Tuska" (PDF)

(C) MACIEJ RATAJCZAK 2007 WOLSZTYN