-
 Archiwum - październik 2007
-
-
25.10.2007
- Okres kampanii wyborczej bogaty był w wiele publikacji prasowych na temat toczącej się niedawno walki
przedwyborczej. Wszyscy komentatorzy zgadzali się z tezą, iż współczesna polska kampania wyborcza jest przede wszystkim kampania nastawiona na efekt medialny z pominięciem, czy też dużym ograniczeniem kwestii programowych. W Magazynie Newsweek ukazał sę ciekawy artykuł Piotra Śmiłowskiego pt. "Meritum do lamusa", który w skrócie opisuje swoiste "odprogramowanie" kampanii wyborczych do 1989 r. do dziś. Zapraszam do działu "Artukuły".

19.10.2007 (godz. 23:25)
Dziś - w ostatnim dniu przed ciszą wyborczą "Dziennik" podsumowuje kampanię. Na zlecenie gazety, TNS OBOP zbadał, jak walkę wyborczą oceniają Polacy. Według nieco ponad 40 procent, zmagania partii były "umiarkowanie brutalne". Ponad jedna trzecia uznała je za bardzo brutalne. Zaledwie 14 procent badanych postrzega kampanię jako twardą, ale nie brutalną. 
Ankieterzy pytali respondentów także o najbardziej atrakcyjną kampanię. Jak wynika z sondażu opublikowanego przez "Dziennik", wygrała PO z 23-ma procentami wskazań. Zaraz za nią jest PiS z 19-ma procentami. Nie doceniono wysiłków Lewicy i Demokratów. LiD otrzymał 7 procent wskazań - zaledwie o jeden procent więcej niż PSL. Po dwa procent otrzymali LPR i Samoobrona. 
Aż 41 procent respondentów nie potrafiło odpowiedzieć na pytanie o atrakcyjność kampanii lub uznało, że żadna z partii nie zaprezentowała się atrakcyjnie. I niestety jest to smutna prawda...

15.10.2007

-- Dziś obok sporej dawki nowych materiałów wyborczych z toczącej się kampanii, które znajdziecie w dziale WYBORY2007, kolejna propozycja książkowa. Tym razem jest to kolejna książka dobrze już znanego czytelnikom serwisu Wojciecha Szalkiewicza - "Słownik polityczny IV RP". Książka wydana przez Oficynę Wydawniczą ATUT z Wrocławia jest pozycją wielce aktualną. O tym, że warto po nią sięgnąć przekonuję w dziale "Książki, które polecam".
7.10.2007
-- Tocząca się kampania wyborcza wyraźnie pokazuje jak ważna w działaniach marketingowych ma strategia. Praktycznie bez strategii nie ma kampanii wyborczej, a przynajmniej nie ma efektywnej kampanii.
W dziale "Książki, które polecam" pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą w przyszłości pracować w sztabie wyborczym - to książka Michała Jaśnioka "Strategie marketingowe na rynku politycznym", która 
w tym roku ukazała się nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. - www.wolterskluwer.pl
W dziale WYBORY2007 kolejna partia materiałów z kampanii - nowe spoty wyborcze, billboardy, plakaty.
-
-
2.10.2007
- Kilka dni temu PSL rozpoczęło kampanię medialną zamieszczając 
swoje spoty wyborcze w interentowym serwisie You Tube. Hasłem 
PSL jest "Porozumienie służy ludziom". W jednej z reklam pojawia 
się osoba Łukasza Foltyna - twórcy komunikatora GG, który startuje 
z list PSL.  Więcej w dziale WYBORY2007.
-
- Także LiD postawili na kampanię medialną. Nowe reklamy nawiązują
do pierwszego materiału pt. "Łąka" jednak tym razem na ekranie 
pojawiają się także liderzy ugrupowania. Poznajemy także hasło:
"100 konkretów". Więcej w dziale WYBORY2007.
-
- Spot wyborczy z jackiem Kurskim w roli głównej pokazuje 
w mediach LPR. Poza tym Liga zaprezentowała swój pierwszy billboard wyborczy oraz hasło: Silna Rodzina Bezpieczna Szkoła Niskie Podatki". Więcej w dziale WYBORY2007.
-
- Prawo i Sprawiedliwość kontynułuje kampanię spotów. Kolejny z nich nosi nazwę Więcej w dziale WYBORY2007.
-
- Platforma Obywatelska natomiast zaprezentowała swój billboard i  hasło: "Polska zasługuje na cud gospodarczy". Więcej w dziale WYBORY2007.
-

(C) MACIEJ RATAJCZAK 2007 WOLSZTYN