-
 Archiwum - sierpień 2007
-
-
17.08.2007
Wydaje się, że kampania wyborcza przed przyspieszonymi wyborami do Sejmu już się rozpoczęła. W mediach pojawiły się kolejne materiały filmowe - spoty Prawa i Sprawiedliwości. Tym razem PiS odszedł od negatywnego przekazu jaki prezentował w swoich reklamach jeszcze w czerwcu tego roku. Nowe materiały są przykładem pozytywnej propagandy sukcesu, bez ataku na wrogów politycznych. Jest to zrozumiałe o tyle, iż wrogowie polityczni PiS w ostatnim czasie zmienili się. 
 
- Spot PiS "Dbamy o Polskę. Dbamy o Polaków. 1
- -
- Spot PiS "Dbamy o Polskę. Dbamy o Polaków. 2"...................

Dodatkowo na stronie znajdziecie reklamę telewizyjną z serii "Przeciwko obłudzie" - to świetna reklama negatywna, w której PiS wykorzystało wypowiedź Donalda Tuska przeciw Platformie Obywatelskiej. Dla mnie jest to w ostatnich latach jedna z lepszych, jeśli nie najlepsza reklama negatywna PiS - z humorem i przytarciem nosa PO. No i oczywiście bez wzorowania na kolegach z USA.
 
- Spot PiS "Przeciwko obłudzie"...............................................
-
27.08.2007
Wakacji w polityce w tym roku nie było i zapewne już nie będzie. Choć o terminie wyborów nie wiemy jeszcze nic to już dwie główne partie polityczne - PiS i PO rozpoczęły walkę o elektorat. Oto pierwsze strony dzisiejszych wydań dwóch polskich dzienników:

---

Politolodzy niemal jednomyślnie stwierdzają, że polityka obustronnego ataku obu partii (PiS i PO) to przejaw taktyki wyborczej, mającej na celu zmarginalizowanie już i tak o wiele słabszych pozostałych uczestników gry wyborczej. W wyborach liczyć mają się tylko PO i PiS i w tej chwili wszystko wskazuje, że tak będzie, gdyż pozostałe ugrupowania (LiD, LiS, PSL) medialnie albo zupełnie obecnie nie istnieją, lub istnieją w sposób negatywny. Poza tym aby wygrać wybory (osiągnąć sukces wejścia do parlamentu) trzeba mieć pomysł na kampanię, a tego aktorom politycznym brakuje.

W dziale "WYBORY2007" kolejne spoty wyborcze Prawa i Sprawiedliwości.
-
29.08.2007

-- Po dłuższej przerwie ukazał się kolejny numer Magazynu Marketing Polityczny - tym razem jedynie w postaci
e-book.
Nowy numer dotyczy kwestii zastosowania marketingu docelowego (target marketing) w marketingu politycznym. E-book ma 88 stron i kosztuje 19.90 zł. Szczegóły na stronie www.marketingpolityczny.info
-
30.08.2007
-- W jednym z marketów trafiłem na ciekawy, choć już nie najnowszy film opierajacy się na temacie organizacji kampanii wyborczej. "Projekt Jelcyn" to fabularna opowieść o pracy trzech amerykańskich spindoctorach wynajętych do prowadzenia prezydenckiej kampanii Borysa Jelcyna.
Więcej w dziale "Filmy".
W dziale "WYBORY2007" kolejny spot kolejnej kampanii przeciw obłudzie - tym razem w wykonaniu LPR.

(C) MACIEJ RATAJCZAK 2007 WOLSZTYN