-
 Archiwum - listopad 2008
-
-
15.11.2008
Kampania w Stanach Zjednoczonych dobiegła końca. Była to kampania inna niż poprzednie - bardziej opierała się na wizerunku niż na konkretnych propozycjach rozwiązaniach problemów, z którymi borykają się Amerykanie. Szczególnie widoczne było to w przypadku kampanii Baracka Obamy, którego np. spoty wyborcze budowano (słusznie) tak aby wzruszały i budziły bardzo pozytywne i aktywne skojarzenia. Zbudowanie całej kampanii w oparciu o proste hasła "Yes, we can.", "Change" to marketingowy strzał w dziesiątkę, nawet jeśli niewielu wiedziało czego ma dotyczyć owa zmiana. 


30-minutowy film kończący kampanie Baracka Obamy
(kliknij na obrazek - serwis YOUTUBE)


Spot jak teledysk - "Yes, we can"
(kliknij na obrazek)

Najważniejsza była gra na uczuciach
(kliknij na obrazek)

Więcej materiałów filmowych z kampanii w USA znajdziecie w serwisie YOUTUBE.
 

-- Kolejna propozycja książkowa z  Wydawnictwa Uniwersytetu Śląskiego. Tym razem w dziale "Książki, które polecam" znajdziecie informacje o pracy zbiorowej pod redakcją Mariana Gieruli "Władza. Media. Polityka". Choć książka ukazała się w 2006 roku to jednak obserwacje w niej zawarte nadal są aktualne, a wydarzenia na scenie politycznej ostatnich dwóch lat tylko je potwierdziły.

-
19.11.2008
- Prawo i Sprawiedliwość uruchomiło w sieci internet stronę www "POrażka Roku". Strona ma czarną oprawę i jest przykładem czarnego PR - ma za zadanie popsuć wizerunek rządu. To odpowiedź PiS na optymistyczne podsumowanie roku rządów koalicji PO-PSL jakie przedstawił
Donald Tusk.
Pomysł ciekawy, choć w działaniach PiS, 
aby były skuteczne, zabrakło porównania klęsk 
PO do sukcesów PiS i wskazania przez partie Kaczyńskich lepszych rozwiązań
poruszanych na stronie problemów.

(C) MACIEJ RATAJCZAK 2008 WOLSZTYN