-
 Archiwum - styczeń 2008
-
-
1.01.2008
Polecam wizytę na stronie VideoBlog profesora Jerzego Bralczyka. Znajdziecie tam wiele ciekawych materiałów filmowych poświęconych językowi polityki, głównie ostatniego roku. Zapraszam na http://bralczyk.blog.polityka.pl
-

-
4.01.2008
Sun Tzu
-- Zgodnie z zapowiedzią dziś fragment książki Wojciecha Szalkiewicza "Sztuka wojny politycznej". Dzięki uprzejmości Pana Wojciecha możemy przeczytać pierwszy rozdział jego książki zatytułowany ""Sztuka wojny" i marketing polityczny", w którym autor opisuje wspólne cechy "sztuka wojny Sun Tzu" i "sztuki marketingu politycznego". 
Tekst rozdziału znajdziesz w działach "Książki, które polecam" oraz "Artykuły" lub trafisz do niego bezpośrednio klikając tutaj.
-
11.01.2008
-- Dziś na stronie "Marketing w polityce" zaczynam cykl tekstów pod wspólnym tytułem "Kampanie zaa oceanu - historia". Co tydzień na stronie znajdziecie krótki tekst przedstawiający ciekawe fakty z kampanii kolejnych prezydentów Stanów Zjednoczonych. Zaczynamy oczywiście od pierwszego prezydenta USA - Georga Washingtona. Zapraszam do działu "Artykuły", lub bezpośrednio do tekstu.
15.01.2008
Dziś mija 6 lat od chwili uruchomienia serwisu "Marketing w polityce". W ciągu tych lat serwis odwiedziły setki tysięcy internautów, otrzymałem tysiące listów... niestety nie na wszystkie byłem w stanie odpowiedzieć, za co serdecznie przepraszam. Od chwili powstania do dnia dzisiejszego serwis wypracował sobie pozycję jednej z najlepszych, a w opinii znacznej części odwiedzających stronę NAJLEPSZEJ witryny polskiego internetu poświęconej marketingowi politycznemu. Za wszystkie słowa uznania bardzo dziękuję.
Gdy w 2002 roku strona pojawiła się w sieci, była zaledwie jedną z trzech witryn poświeconych zagadnieniu marketingu w polityce. Dziś stron - lepszych i gorszych - opisujących sprawy marketingu politycznego jest kilkadziesiąt. Tym bardziej cieszy fakt świetnej oceny jaką interneuci wystawiają stronie www.marketingwpolityce.zgora.pl.

Dziś w związku z jubileuszem spora aktualizacja - pojawia się nowy dział, którego aż dziwne, że przez tak długi czas nie było na stronie. To dział "Badania marketingowe", który w skrócie opisuje niewątpliwie najważniejszy etap kampanii wyborczej - etap który wpływa na wszystkie pozostałe etapy. Pamiętajmy, że jeśli zostanie popełniony błąd na etapie badań marketingowych, cała kampania naznaczona zostanie błędem i... porażką.
-
19.01.2008

-- Niedawno na stronie przy okazji recenzji książki Wojciecha Szalkiewicza pisałem o "Sztuce wojny" Sun Tzu. Jak udowadnia Szalkiewicz zawarte w tym starożytnym dziele wskazówki i porady dotyczące prowadzenia kampanii wojennych, można dziś śmiało stosować we współczesnych kampaniach politycznych. Dlatego dziś chcę polecić Waszej uwadze źródło wiedzy, czyli książkę "Sztuka wojny" Sun Tzu, która jest zbiorem dwóch traktatów - "Sztuki wojny" Sun Tzu i "Metod wojskowych" Sun Pin. Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa HELION - Onepress - http://onepress.pl w 2004 roku. Więcej o książce w dziale "Książki, które polecam". Zapraszam.
-
Dziś także druga część cyklu poświęconego historii kampanii wyborczych prezydentów Stanów Zjednoczonych. Drugim prezydentem USA został wybrany po bardzo ostrej kampanii wyborczej John Adams. Zapraszam do działu "Artykuły". Tekst możecie przeczytać także bezpośrednio tutaj.
-
20.01.2008
Jakiś czas temu pisząc jeden z tesktów siegnąłem do haseł, sloganów jakimi posługiwali się politycy i partie polityczne podczas polskich kampanii wyborczych w okresie do 1989 do 2007 roku. Większość z haseł  - jest ich w sumie ponad 190 - zamieszczam dziś w dziale "Slogan". Jak zauważycie hasła z początku lat 90-tych dziś wydają się śmieszne i mało atrakcyjne. Przede wszystkim były często zbyt długie i skomplikowane. Marketing polityczny w Polsce wówczas dopiero raczkował. Jedynie główni pretendenci do zdobycia urzędu wykazywali się odrobine większym profesjonalizmem. Dokładną analizę haseł pozostawiam Wam. Wktórce także kolejne slogany... także z kampanii zagranicznych.
-
30.01.2008
-- Dziś chcę polecić Wam książkę Andrzeja Batko "Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji". Choć książka ta nie jest poświęcona bezpośrednio marketingowi politycznemu, to jednak rady zawarte w niej mogą wyśmienicie służyć chcącym pozyskać przychylność swoich rozmówców, słuchaczy - wyborców.
Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa HELION - Onepress - http://onepress.pl w 2005 roku. 
Więcej o książce w dziale "Książki, które polecam". Zapraszam.

(C) MACIEJ RATAJCZAK 2008 WOLSZTYN