| Wstęp i Nowości | Marketing polityczny | Badania marketingowe |
| Wygląd zewnętrzny | Przemówienie | Wywiad | Prasa | Telewizja |
| Spot | Od dzwi do drzwi | Slogan | Plakat | Ulotka | Logo |
| Gadżety | Internet | Prawo wyborcze |
| Artykuły | Książki, które polecam | Ciekawe strony | Filmy |
| Konferencje, szkolenia, itp. | O mnie | Napisz |
-
 Prasa
-
Nieodzownym elementem politycznej kampanii wyborczej są reklamy drukowane w prasie. Wizualnie powinny one nawiązywać do plakatów i ulotek.

Zamieszczając reklamę w prasie drukowanej warto postarać się, aby ukazała się ona na stronach redakcyjnych, a nie ogłoszeniowych, gdyż w tym drugim przypadku zginie w natłoku wielu podobnych ogłoszeń i może nie zostać zauważona. Podstawą dobrej reklamy jest fakt, że zwraca ona uwagę odbiorców. Możemy wpłynąć na jej atrakcyjność dla publiczności m.in. przez zamieszczenie ciekawego nagłówka, intrygującego stwierdzenia, niebanalnego zdjęcia, grafiki.
Warto także wspomnieć o dwóch zasadach, wpływających na odbiór reklamy prasowej przez czytelników.
Pierwszą z nich nazywamy zasadą "prawej strony". Zgodnie z nią reklama zamieszczana na prawym arkuszu gazety jest częściej zauważana przez odbiorców niż ta zamieszczona na stronie lewej. Warto o tym pamiętać, tym bardziej jeżeli cena druku reklamy na obu arkuszach jest taka sama, co zdarza się w przypadku prasy lokalnej.
Druga zasadą jest "prawo litery Z", zgodnie z którym oglądający stronę gazety wodzi po niej wzrokiem wykonując ruch zbliżony do litery "Z". Z tego względu warto zamieszczać reklamy w górnym lub dolnym wierszu strony, najlepiej w narożnikach.

Jeżeli chodzi o sam tekst reklamy to pamiętaj, aby zawsze miała ona charakter narracyjny.
 

Opracowane na podstawie materiałów prezentowanych na stronie.

(C) MACIEJ RATAJCZAK 2002 WOLSZTYN